vendredi 28 septembre 2007

Tel Sehriyeli Yogurtlu Corba




Malum ramazanda deyisik deyisik yemekler corbalar yapariz dusundum tasindim tasindim dusundum lol ne corbasi yapsam bugun diye, aklima geldi yayla corbasi yapsam ama pirinc pilavi var olmazdiki peki tel sehriye corba yogurtlu corba yapsam nasil olur acaba dedim kendi kendime ve denedim harika oluyormus tavsiye ederim. Tadi yayla corbasina benziyor.


5 kisilik


Mazemeler :


  • 5 bardagi su
  • 1 cay bardagi tel sehriye
  • 1 cay bardagi zeytin yag
  • 1 havuc
  • 1 kuru sogan
  • 1 dis sarimsak
  • 2 kasik un (Kavrulmus)
  • 1 su bardagi yogurt
  • 1 yumurta sarisi

Sos icin :


  • Tereyag
  • Tuz, nane,pul biberi

Yapilisi :

Havucu, sogani ve sarimsagi soyun ve normal rendeleyin ince olmazsin ama. Bir tencereye 1 bardak zeytin yagi koyun isitin ve havucu sogani ve sarimsagi katin 3 dakika kavurun surekli karistirin tel sehriyesinide katin ve 2 dakika daha kavurun. Kavurduktan sonra 5 su bardagi soguk suyumuzu tuzumuzu ilave edelim tenceremize ve karistiralim, kaynamaya birakin ve bu arada bir telfon tavada 2 kasik unumuzu kavuralim bal rengine geldi zaman tamamdir, bir kaseye 1 su bardagi yogurt ve 1 yumurta sarisi ve unu katalim ve karistiralim bir kac dakika cirpin catala yardimiyla. Corba kaynadi zaman hazirladimiz yogurdu katalim ve karistiralim 3 dakika daha kaynasin fokur fokur sonra alalim ocaktan. Bir tavada tereyagi eritelim, naneyi ve pul biberide katalim corbanin ustune dokelim ve bir kasik yardimiyla karistirin. Corba servise hazirdir.


Afiyet olsun

Aucun commentaire: